Barni

Mikor útra keltünk a szórakoztató VR programmal egy kis zalai település mindössze 44 fős sulijába, átlagos mosolygyűjtésnek indult a nap. Megszoktam már, hogy mindenki jól érzi magát, de ez valami nagyon más volt, egy érzelmileg igen intenzív kiruccanás. A Beat Saber eddig nem látott hihetetlen örömöt és felszabadult boldogságot hozott. Mindenki táncolt és kardozott a levegőben. És tudtuk fokozni. Bevetettem a hamarosan induló új szolgáltatásunkat, a drónt. Hatalmas sikert aratott a mutatvány. A végére még jött egy kis VR, addigra már túlcsordultak az érzelmek. Nagyon örülök, hogy megtapasztalhattam, milyen amikor a gyerekekkel együtt a tanárok is szívből élvezik, értékelik a programjainkat.

Tomi

A kisautók. Na igen, a kisautók egy külön hadművelet, ha lehet így nevezni. Nem kis odafigyelést igényel, hogy a gyerekek élvezzék a sebességet, a látványos trükköket, az erőteljes drifteket úgy, hogy közben ne essen bajuk az autóknak. Adott egy osztály, ahol volt egy kisfiú, aki csupán 5%-os látással rendelkezett. Az osztály élvezte a kisautózás adta szórakozást, míg ő ült a padon és hallgatta miként szórakoznak társai. Az számomra nem opció, hogy bárkit is kihagyjunk a mókából. Távirányító a kézbe és a gyerkőc belekezdett. Perifériás látásával játszi könnyedséggel vezette az autót, ezzel némi gyakorlás után lekörözve táboros társait. Szó se róla, volt meglepetés. Még a táboroztató pedagógusok is olyannyira hihetetlennek tartották, hogy a szülőknek felvették videóra.

Bea és Szilárd

Az egyik legmozgásigényesebb programunkkal, a Buborékfocival mi érkezünk a gyerekekhez. Tudni kell, hogy ehhez a szórakozáshoz területre van szükség. Általában, ha van lehetőség akkor füves focipályán, ahol van kapu is. Mégis megesett, hogy a hely adottságai nem tették ezt lehetővé, volt, hogy olyan meredek iskolaudvart kaptunk, ahol esélytelen volt a focizás, max dombról legurulás. Persze itt sem estünk kétségbe, rátaláltunk a közeli erdő mellett egy nagy mezőre, ahol a szalmabálákból kaput rögtönöztünk. Így a gömbök felfújása után itt sem maradtak foci és felejthetetlen szórakozás nélkül a gyerkőcök. Volt azért olyan eset is, amikor a tanárok nem tudták mégis mi ez a buborékfoci és a gyerekeket rendre intették, hogy nem szabad lökdösődni, rugdalózni stb… Na de kérem, ez a gömbfoci lényege, hogy jó nagyokat essünk és guruljunk amíg talpra nem állunk. 😃

Áron

Aki esetleg nem tudná miről van szó, a szórakoztató VR egy szóval megfogalmazva: őrületesennagybuli! Ez a “kis” szerkezet úgy néz ki, hogy felveszünk egy virtuális valóság szemüveget, amivel a környezetünket nem látjuk, illetve kezünkbe veszünk két kart ,amit látunk is azonnal a szemüvegben. Ez konkrétan két kard, egy piros és egy kék. A játék lényege, miután kiválasztunk egy nekünk tetsző zenét, kék és piros kockák kezdenek el felénk jönni, amit a zene ritmusára kell a jelzett irányokba szétkaszabolni. Leírva talán az ember nem is igazán érti, hogy ebben mit is lehet élvezni, vagy hogy egyáltalán ez mire jó. De ha egyszer valaki kipróbálja garantáltan nem lehet lerángatni erről a “szerről”. 😊😃 A gyerekek gyorsan, és egyszerűen megtanulták ennek a használatát, mintha csak labdát pattogtatnának. Pikk-pakk a segítségem nélkül is át tudták adni egymásnak a szemüveget és a karokat. Így gyorsabban cseréltek és még többször sorra tudtak kerülni. Van egy remek hangtechnikánk is mindehhez, ami nem kis hangerőn tud szólni, mondjuk nem kicsit lepett meg, mikor a gyerkőcök ezt is túlharsogták.

Livi

Nem titok, tanítónak készülök, így a nyári programok során gyakorlatot is szereztem a gyerekekkel. A ClassVR rejtelmeibe vezettem be a gyerkőcöket Somogy, Baranya és Tolna megye kicsi és nagy településein. A Class VR, másképp a jövő iskolája, nem kizárólag a szórakoztatásról szól, de a jókedv, mint mellékhatás elkerülhetetlen. A szemüvegek segítségével a tananyag nagyon más megvilágításba kerül. Egy speckó programmal tudtam a diákok szemüvegét irányítani, a gyerekek azt látták, amit megosztottam velük. Kalandoztunk a természet és az ember alkotta csodák közt, közelről megnéztük a csillagokat, visszamentünk az időben. Hogy miben más a ClassVR, mint egy hagyományos tantermi oktatás? Pontosan meg tudom fogalmazni, ugyanis legalább 1000x hallottam a nyáron: Azta! De király! Azta!😃 

Barbi

Belevetettek a mélyvízbe, de minden perce tökéletesen megérte, sosem szórakoztam még ilyen jól gyerekekkel, mint ebben a két hétben. A homokvarázs nevű homokkép készítés program volt az én asztalom. Amit úgy kell elképzelni, hogy adott jó pár minta, amiből a gyerekek választhatnak. pl :cica, kutyus, ló, traktor, cápa stb… Ezek egy A/5 ös kartonpapíron vannak felmatricázva. Színes homokokból tudnak a gyerekek elképesztően kreatív alkotásokat létrehozni úgy, hogy a matricákat lehúzzák és szórnak rá kedvük szerint színes homokot. Ez az, ahol tényleg a kreativitás nem ismer határokat. Olyan elképesztő képeket varázsoltak a gyerekek, hogy le a kalappal. Hihetetlen, hogy micsoda képzelőerejük van és ők ezt bátran merik is használni. Voltak olyan sűrű napjaink, hogy egyik helyről kellett átérni a másikra, és max negyedórás csúszásokkal voltak kiszámolva az idők. Mi Livivel egyszer el is tévedtünk így kicsivel több mint egy órát csúsztunk sajnos, de szerencsénkre bentlakásos tábor volt, így nem volt ez olyan nagy baj. Izgalmas volt minden perc, amit a Mosolygyár csapatával töltöttem. Mindig meg tudtak lepni. A spontaneitás alap dolog. Volt, hogy kaptam a telefont, hogy Komlóra Kaposvárról el tudnék-e vinni két VR kart mondjuk úgy most azonnal 😃 természetesen a válasz igen volt. Egyszerűen nem volt ideje senkinek sem unatkozni. Remek csapat a Mosolygyár, és alig várom, hogy ismét együtt dolgozhassunk.