Leginkább
az utolsó pont igényel magyarázatot, főleg a mai gyerekek számára. A
számítógépes játékokkal úgy alapból a világon semmi baj nincs. Persze
léteznek beteg játékok, mint ahogy beteg filmek és könyvek is. De ezek
problémája a betegesség, nem maga a médium. A számítógépes játékok
rendkívül szórakoztatóak tudnak lenni - amíg a kikapcsolódást
szolgálják. A gond ott kezdődik, amikor elkezdik helyettesíteni a
valóságot, illetve elkezdenek a valóság elöli menekülés eszközeként
funkcionálni. Könyvet azért olvasunk, filmet azért nézünk, számítógépes
játékkal azért játszunk, mert más, mint a valóságunk. Ezért tudnak
kikapcsolni. Ha valaki menekülésből olvas reggeltől estig vagy lóg a
Netflixen, az épp olyan káros, mintha a Robloxot nyúzná egész nap. Az
egy másik kérdés, hogy a könyvkiadók nem próbálnak rávenni a nonstop
olvasásra, míg a Netflix vagy a játékgyártók marketingesei mindent
elkövetnek annak érdekében, hogy a lehető legtöbb időt töltsük a
platformukon.
|